De Online Marketing Tornado boek review
27 april 2020 

De Online Marketing Tornado boek review

De Online Marketing Tornado is het nieuwste boek van Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren. Maandag 6 april 2020 was de dag waarop het boek te bestellen was. Direct die dag heb ik het boek besteld.

Het grote boek over online marketing is in de eerste week maar liefst 10.000 keer verkocht! Dat is gigantisch veel. Komt dat omdat het boek waardevol en goed is? Of heeft het te maken met de slimme marketing van Tonny en Martijn?

Toen het boek woensdag 8 april bij mij op de mat viel ben ik direct aan de slag gegaan. Binnen 3 weken heb ik het boek doorgespit, aantekeningen gemaakt en met een kritische blik naar de inhoud gekeken.

In deze Online Marketing Tornado review lees je wat ik van het boek vind, wat de ervaringen zijn van anderen en hoe goed het boek echt is.

De Online Marketing Tornado is een fysiek boek over hoe je met jouw bedrijf online succes behaald. Denk daarbij aan gevonden worden in Google, bezoekers omzetten in klanten en nog veel meer.

De auteurs van het boek zijn Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren. De heren zijn samen de eigenaar van de Internet Marketing Unie (IMU) en enkele softwarebedrijven.

Als ondertitel hebben Tonny en Martijn gekozen voor: “De blauwdruk voor een wervelende online business”. En dat is wat je kunt bereiken met het toepassen van de tips, technieken en informatie in het zeer complete boek. Een wervelende online business.

In totaal telt het boek 352 pagina’s, 216 afbeeldingen en weegt het 1 kilo in gewicht. Tenminste, dat is wat Tonny en Martijn vertellen op de boekenpagina. De 352 pagina’s kloppen, het gewicht is eigenlijk 940 gram en de afbeeldingen heb ik niet nageteld.

Desalniettemin geeft het aan hoe enorm de omvang van het boek is. Maar hoe is het gesteld met de kwaliteit van het boek en de inhoud ervan? Daar kijken we later naar in deze review over De Online Marketing Tornado.

Waarom De Online Marketing Tornado?

Via de Internet Marketing Unie (IMU.nl) delen Tonny en Martijn veel waardevolle tips en informatie over het opzetten van een online business. Als je specifiek opzoek bent naar tips en informatie over een specifiek onderwerp, bijvoorbeeld hoger scoren in Google, dan is dat makkelijk te vinden op de website.

Wat echter ontbrak was een compleet stappenplan met alle tips, strategieën en technieken voor het opzetten van een online business. Martijn van Tongeren daagde Tonny uit voor een challenge om een boek over online marketing te schrijven binnen 6 weken.

de online marketing tornado review ervaringen

Zo gezegd, zo gedaan. Op maandag 6 april is De Online Marketing Tornado op de markt gekomen.

Het boek is een uitgave van IMU BV. Dat is een van de bedrijven waar Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren de eigenaren van zijn. Al vanaf 2010 zitten beide heren in het vak van online marketing en online ondernemen.

IMU is dus geen eendagsvlieg. Het is een degelijk bedrijf wat in haar inmiddels 10-jarig bestaan veel veranderingen door heeft gemaakt. Veranderingen in de manier waarop Google websites positioneert, hoe klanten informatie voor een aankoop verzamelen, manieren waarop mensen een aankoopbeslissing maken en nog veel meer.

imu-team

Het IMU Team

Deze veranderingen hebben Tonny en Martijn goed verwerkt in hun strategieën en tips aan ondernemers. Enkele keren in De Online Marketing Tornado spreken ze over deze veranderingen, hoe zij ermee om zijn gegaan en wat het resultaat daarvan was.

Tonny en Martijn hebben door de jaren heen het IMU team, of zoals zij het zelf noemen; de IMU-familie, uitgebreid. Het team bestaat uit softwareontwikkelaars, content specialisten, klantgeluk medewerkers en online marketingspecialisten. Dankzij dit team kunnen Tonny en Martijn hun klanten op de best mogelijk manier ondersteunen bij het opzetten en runnen van een online business.

Voor wie is De Online Marketing Tornado geschikt? Dat is een goede vraag. Voordat ik het boek aangeschafte heb ik ook getwijfeld of het boek voor mij geschikt zou zijn. Ik heb namelijk geen eigen producten die ik verkoop.

Toch heb ik het boek aangeschaft om te kijken wat het boek me te bieden heeft. En ondanks dat ik geen eigen producten verkoop, staan er veel interessante technieken en strategieën in het boek die mijn online business helpen groeien. Denk bijvoorbeeld aan het bouwen van een content kanon of het opzetten van een e-maillijst.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat een eigenaar van een bedrijf met een traditioneel verdienmodel, zoals een tuinman, geen reden ziet om zich bezig te houden met online marketing.

Het grappige is dat er in het boek een voorbeeld aangehaald wordt van een tuinman die de technieken en strategieën uit het boek toepast heeft. Dat is Peter Meckelenfeld van Meckelenfeld tuinen. Door het uitgeven van een gratis tuininspiratie ebook boekte Peter de volgende resultaten:

  • 44 aanvragen voor een adviesgesprek in 2 weken tijd (uniek in zijn branche)
  • Peter kwam ‘warm’ binnen bij de mensen, waardoor het aantal tuinen die hij mocht aanleggen enorm steeg.
  • Verdubbeling van zijn omzet en personeelsbestand in 3 jaar tijd
  • 100.000 bezoekers per maand komen naar zijn website

In De Online Marketing Tornado zijn meer voorbeelden te vinden van bedrijven die ongekend succes geboekt hebben door het toepassen van de technieken. Enkele voorbeelden zijn: Energiekevrouwenacademie.nl, Albertsonnevelt.nl, Wijzeroverdebasisschool.nl en Loorbachfd.nl.

Kortom: In mijn ogen is De Online Marketing Tornado geschikt voor iedereen die ondernemer is (of dat wil worden) en geld wil verdienen met zijn website zonder geld uit te geven aan het inhuren van dure marketing experts.

Wat kun je verwachten van De Online Marketing Tornado? Waar de meeste online producten die wij op deze website reviewen vele bonussen geven, doet IMU dat niet. Bij aanschaf van het boek krijg je ‘alleen’ het boek. That’s it.

Ondanks dat het mager lijkt, is het tegendeel waar. Het boek zit bomvol waardevolle informatie, tips en makkelijk toepasbare technieken over online ondernemen. De Online Marketing Tornado is opgedeeld in 6 thema’s, namelijk:

inhoud-De-Online-Marketing-Tornado
  1. Search Engine Optimization (SEO): Dit thema gaat over hoe je jouw website hoog kunt laten scoren in Google en de juiste bezoekers naar je website stuurt.
  2. Conversie: In dit thema leren Tonny en Martijn je hoe je de bezoekers omzet naar leads. Leads zijn bezoekers die een actie op je website uitvoeren. Dat kan zijn een offerteaanvraag doen, inschrijven voor je e-maillijst of je product kopen. In dit thema worden zeer effectieve technieken gedeeld voor een verhoging van je conversie.
  3. Sales: Thema 3 gaat over het zo optimaal inrichten van het betaalproces. Daarbij behandelen Tonny en Martijn hoe je conversiekillers elimineert, hoe je de orderwaarde van een klant verhoogd en hoe je de winstmarge per klant verhoogd.
  4. Affiliate Marketing: De populariteit van affiliate marketing neemt in rap tempo toe. Veel bedrijven passen dit toe zonder dat je het opmerkt. In het thema over affiliate marketing leren Tonny en Martijn hoe je jouw bezoekersaantallen, leads en klanten in ramp tempo kunt opschalen door de juiste inzet van affiliate marketing.
  5. Membership: Stap over van eenmalige naar wederkerige inkomsten door een lidmaatschap te verbinden aan je product. In dit 5e thema van De Online Marketing Tornado leer je hoe je exponentieel kunt groeien door het aanbieden van memberships. Wellicht lijkt het voor jouw bedrijf of product niet haalbaar, maar Tonny en Martijn tonen hoe enkele traditionele bedrijven overgestapt zijn naar wederkerende inkomsten.
  6. Community building: In het laatste thema van het boek gaat het over het opbouwen van een online community. Door dit op een goede manier aan te pakken is het mogelijk om van je fans ambassadeurs te maken die het bedrijf promoten. Op die manier is het mogelijk om meer impact te maken met je product of dienst op de levens van anderen.

Deze 6 thema’s samen vormen de online marketing tornado, zoals Tonny en Martijn het stappenplan noemen.

Gratis samenvatting van de 6 thema’s

Tonny en Martijn hebben per thema een ebook geschreven. Een ebook is een digitaal boek in PDF formaat. De 6 ebooks zijn de samenvatting van de voorbeelden, tips en technieken die uitgebreid in het fysieke boek behandeld worden.

Deze samenvattingen zijn in 15 minuten te lezen. Dat is erg handig om na het lezen van het boek nogmaals op terug te kijken. Enkele dagen nadat je De Online Marketing Tornado aangeschaft hebt stuurt Tonny deze ebooks per e-mail toe.

Natuurlijk geven deze samenvattingen ook een goed beeld van wat je kunt verwachten in het fysieke boek. Daarom zijn deze ebook samenvattingen gratis te downloaden via de website van IMU. Klik op onderstaande knop om de ebooks te downloaden.

Natuurlijk is deze Online Marketing Tornado review niet compleet zonder mijn mening en ervaring met het boek te delen. Ik schafte het boek direct bij de lancering aan en spitte er binnen 3 weken doorheen. Tijdens het lezen maakte ik aantekeningen die ik hieronder deel.

Direct toen het boek op de mat viel ben ik ermee aan de slag gegaan. Zoals altijd bekijk ik eerst de inhoudsopgave, achterkant van het boek en blader ik even vluchtig door het boek heen.

Wat direct opvalt bij De Online Marketing Tornado is dat er veel aandacht geschonken is aan de opbouw, vorming en lay-out van het boek. Het boek bevalt veel praktische en ondersteunende afbeeldingen die je in één oogopslag doen begrijpen wat er met de tekst bedoeld wordt. Ook handig is het dat de omkadering van de bladzijdenummering per thema een eigen kleur heeft. Zo zie je direct in welk thema van het boek je aan het lezen bent.

De informatie en tips in het boek zijn zeer waardevol, praktisch en concreet. Tonny en Martijn ondersteunen de informatie met ervaringen die zelf hebben met online marketing. Ook verwijzen ze naar resultaten van onderzoeken die aantonen dat Tonny en Martijn geen uit de lucht gegrepen informatie aan het vertellen zijn.

Natuurlijk zijn er ook enkele schoonheidsfoutjes te vinden in deze 1e druk van het boek. Zo hebben hoofdstuk 18 en 19 dezelfde naam en zijn er op enkele pagina’s spelfouten te vinden. Dit heb ik gemeld aan IMU en deze fouten worden er in de 2e druk van het boek uitgehaald.

Kortom: Ik ben enorm goed te spreken over de inhoud en vormgeving van De Online Marketing Tornado van Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren. Het is goed te merken dat er veel werk gestoken is in het boek.

Veel grote namen in de online marketing wereld hebben het boek aangeschaft. Dit deelde ze via hun social media kanalen. Op de dag van de lancering zagen we dit in de Instagram stories van bijvoorbeeld:

Deze internet ondernemers delen dit alleen als ze het boek ook werkelijk waardevol en goed vinden. Anders gooien ze hun eigen naam te grabbel.

Natuurlijk heb ik ook verder gekeken naar ervaringen van lezers van boek. Zo vond ik dat De Online Marketing Tornado binnen 3 weken 115 reviews heeft ontvangen. Dat is gigantisch veel. En de gemiddelde score is 4,9 van de 5 sterren. Dat is een geweldig goede score voor een boek wat recent op de markt is gekomen.

reviews-bol.com-online-marketing-tornado-

Dit toont aan dat ik niet de enige ben die erg goed te spreken is over het boek. Met mij zijn 115 anderen die via Bol.com hun ervaring en recensie over De Online Marketing Tornado gedeeld hebben.

Resultaten van action-takers

Je kunt het boek kopen, lezen en in de kast zetten. Maar dat is uiteraard niet de bedoeling van dit boek. Het is een boek met technieken en strategieën die je moet gaan toepassen binnen je eigen business om er succes mee te boeken.

IMU leert de technieken die samengevat zijn in het boek al langere tijd aan haar studenten. Daaruit zijn geweldige resultaten naar voren gekomen. In het boek zijn enkele van deze resultaten te lezen, namelijk:

  • Mecklenfeld tuinen: Peter Mecklenfeld verdubbelt zijn omzet en personeelsbestand in 3 jaar, heeft 44 serieuze adviesgesprekken en trekt 100.000 bezoekers per maand naar zijn website.
  • Gitaarles.nl: Dankzij de tips en technieken heeft Michel Penterman zijn traditionele offline business (gitaarles geven op basis van uurtje-factuurtje) omzet naar een online programma waarin hij studenten door middel van video’s gitaar leert spelen. Door deze schaalbaarheid heeft Michel in de afgelopen 3 jaren al meer dan 5.000 mensen leren gitaar spelen.
  • Goherbie: Elke Aerts heeft een online lidmaatschap ontwikkelt voor slechts €9,- per maand. Voor die 9 euro ontvangen leden online trainingen, recepten en instructievideo’s over veganistisch leven. Momenteel heeft de community 2.474 leden, wat mevrouw Aerts elke maand € 22.266,- oplevert.

Dit zijn geweldige resultaten die de IMU studenten behalen. Wil jij vergelijkbare resultaten behalen? Dan is het belangrijk om het boek aandachtig door te lezen, aantekeningen te maken én actie te ondernemen na het uitlezen van het boek.

De prijs van De Online Marketing Tornado is €11,89 inclusief BTW. Tonny en Martijn zeggen dat ze het boek gratis weggeven, en dat je alleen betaalt voor de druk- en verzendkosten. Op de factuur, die je netjes per mail ontvangt, vinden we de volgende bedragen:

  • Drukkosten boek: €3,23
  • Verzendkosten: €6,60
  • BTW: €2,06

In totaal maakt dit €11,89. In principe geven Tonny en Martijn het boek dus gratis weg. Zelf houden ze er niets aan over. (Je kan denken dat de verzendkosten lager zijn, maar daar moet je het verpakkingsmateriaal nog bij tellen).

Na betaling ontvang je direct een orderbevestiging met de factuur als PDF bijlage. Op de factuur staan de kosten van het boek netjes uitgesplitst (zie hieronder).

prijs-boek-tonny-loorbach-martijn-van-tongeren

De prijs van De Online Marketing Tornado is belachelijk laag. Of dit een introductieprijs is die later verhoogd wordt is niet bekend. Maar de kans is zeker aanwezig

Update: Per 26 oktober 2020 is de introductiekorting voor De Online Marketing Tornado voorbij. Je betaalt voortaan € 19,99 inclusief BTW + verzendkosten voor het boek. Als je het mij vraagt nog een meer dan schappelijke prijs voor het uitgebreide boek.

Zoals je in deze Online Marketing Tornado Review hebt kunnen lezen zijn wij zeer goed te spreken over het boek van Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren. De heren van de IMU hebben veel werk gestoken in het boek, maar het resultaat is er dan ook wel degelijk.

De tips, informatie en technieken in het boek zijn praktisch en makkelijk toe te passen. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen die deze technieken toe gaat passen enorme resultaten gaat boeken op online gebied. Zelfs traditionele bedrijven, zoals het voorbeeld van Mecklenfeld tuinen, hebben veel profijt aan de tips in het boek.

Voor nog geen 20 euro ligt het boek bij je op de deurmat. Die prijs is een echte no-brainer als je het mij vraagt. De ervaringen en resultaten van anderen zijn veelbelovend.

Wil je meer resultaten behalen met je business op het internet? Dan raad ik De Online Marketing Tornado van harte aan.

Ga DIRECT aan de slag

Over de schrijver
Ik help mensen met het kopen van de juiste producten op het internet. Op Review Huis.nl laat ik je zien welke producten je geld waard zijn én welke producten niet. In mijn reviews ben ik eerlijk over de kwaliteit van een product.
Reactie plaatsen